Wat is een Live Recruitment Webinar?
In een Live Recruitment Webinar presenteert jullie bedrijf zich aan een specifieke doelgroep. Potentiële werknemers zien de sprekers via een live online ‘televisie’-uitzending.
Met interactieve tools binnen het Webinar platform worden de deelnemers actief betrokken bij de uitzending. Zij kunnen direct vragen stellen aan de sprekers. Zonder extra software te installeren kijken de deelnemers mee via desktop, mobile of tablet.
In een live uitzending van ca 30 minuten worden medewerkers van de organisatie op energieke wijze door Recruitment Center geïnterviewd over jullie missie, visie, cultuur, taken en verantwoordelijkheden van de vacature en ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden.
Zo geven wij potentiële medewerkers op authentieke wijze een realistisch beeld hoe het is om bij jullie te werken.
De kracht van een Live Recruitment Webinar
De populariteit van webinars groeit hard bij makers en kijkers. Als het onderwerp de interesse van de deelnemer heeft, kan de kijktijd oplopen naar 55 minuten.
Met de interactieve elementen leren beide partijen elkaar beter kennen. Een potentiële werknemer leert via het Live Recruitment Webinar in 30 minuten alles wat hij/zij wil weten over jullie bedrijf, wat op de traditionele manier zomaar drie uur kan kosten.
Deze kennis bij de kandidaat leidt tot respons van hogere kwaliteit voor de werkgever waardoor de time to hire aanzienlijk wordt verkort.
Door de meetbaarheid van de betrokkenheid in alle fases van het proces worden wervingscampagnes veel effectiever.
Podcastvacature en Job Marketing campagne
Zo doen wij dat!
1. Live Webinar campagne inventarisatie
Recruitment Center helpt bij aan het formuleren van het onderscheidend vermogen van jullie bedrijf op de arbeidsmarkt. Na een uitvoerig gesprek hebben wij een goed beeld gekregen van jullie bedrijf, cultuur, ambities en het profiel van de beoogde kandidaten. Samen geven wij vorm hoe de Online Recruitment Webinar eruit moet komen te zien.
2. Live Webinar productie en Job Marketing
Recruitment Center verzorgt de complete uitzending, zoals script, gastheer of vrouw, job marketing, fotografie, powerpoints en eventuele instart-video’s. Ook regelen wij alle technische en inhoudelijke aspecten voor de uitzending vanuit een professionele studio of op bij jullie op locatie.
3. Afstemmen advertentiebudget
Afhankelijk van welke mediamix, social media platvormen en lengte van de campagne wij overeenkomen maken wij een offerte. Omdat wij met onze ervaring al vooraf een indicatie van kosten hebben gedeeld zal de offerte geen vervelende verrassing zijn.
4. Reacties in jouw mailbox
Yes, we zijn live! Na weken voorafgaand intensief campagne te hebben gevoerd en hebben veel potentiële medewerker zich aangemeld voor de uitzending en dat is best een spannend moment. Onze technici, coördinator, moderator en host zorgen voor een vlekkeloze uitzending. Samen met jullie brengen wij een spetterend verhaal over jullie bedrijf en vacature. Na de uitzending zullen de kandidaten zich aanmelden. Zij die voor de uitzending hebben aangemeld maar deze hebben gemist ontvangen direct daarna een email met de on-demand video, dus ook daarna komen de sollicitaties direct in jullie mailbox binnen.
5. Extra - Talent Pool
Na een succesvolle campagne van ca 3 weken hebben voldoende goede kandidaten zich aangemeld. De kandidaten die niet meteen hebben gesolliciteerd worden opgeslagen in een Talent Pool. Deze kandidaten zij heel interessant zijn voor jullie bedrijf op langere termijn. Recruitment Center geeft jullie direct toegang tot het portal.
Hoe wij het Live Recruitment Webinar promoten
Na grondige doelgroepanalyse bekijkt Recruitment Center samen met jou via welke wervingskanalen wij potentiële kandidaten kunnen bereiken.
Vacaturedistributie
De vacature wordt geplaatst bij de welbekende generieke vacaturebanken, als functie en branche specifieke niche jobboards.
Facebook & Instagram
Ruim 10 miljoen Nederlanders gebruiken dagelijks social media en is ideaal kanaal om om de juiste doelgroep te bereiken.
LinkedIn Advertising
LinkedIn is bij uitstel het grootste carrière netwerk. De advertenties worden direct in beeld gebracht bij de beoogde kandidaten.
Display & Affiliate Marketing
De vacature advertentie wordt op branche specifieke websites geplaatst waar jullie vakgenoten kennis opdoen.
Voordelen van een Live Recruitment Webinar & Job Marketing
Volledig ontzorgd
Recruitment Center verzorgt het complete campagne van A tot Z.
Lage kosten
Het Live Recruitment webinar is veel effectiever dan traditionele werving methodes en dat betekent een flinke kostenbesparing.
Tijdbesparend
De 3 weken campagne voeren stromen na de live uitzending alle sollicitaties binnen. De time-to-hire wordt hiermee aanzienlijk verkort.
Gericht op doelgroep
De campagne boodschap wordt uitsluitend onder de aandacht gebracht van de beoogde doelgroep.
Direct in mailbox
Alle sollicitaties komen via de vacature landingspagina direct in jullie mailbox.
Hoogste succesratio
Onze recruitment marketing expert weten de hoogste conversie te halen tegen de laagste kosten.
Onze tevreden klanten
MKB-bedrijven, multinationals, HR en recruiters vertrouwen Recruitment Center met het Live Recruitment Webinar en Job Marketing campagnes.
De start voor Live Recruitment Webinar
Experts
Binnen recruitment speelt marketing een steeds belangrijkere rol. Om kandidaten echt te overtuigen is niet alleen een authentiek employer brand nodig, maar vooral een gerichte, persoonlijke recruitment aanpak. Onze Campagne Managers hebben ruim 7 jaar ervaring een weten precies hoe zij de juiste kandidaten in beweging krijgen.
Employer Brand
De arbeidsmarkt verschuift verder naar de werknemersmarkt. Het belang om jouw bedrijf als goed werkgever te presenteren wordt daarmee steeds belangrijker.
Recruitment Center draagt bij aan het formuleren van het onderscheidend vermogen van jullie bedrijf op de arbeidsmarkt.
Lage investering
De cost-per-hire voor een job marketing campagne ligt in vergelijking met traditionele werving en selectie gemiddeld 40-60% lager. Het positieve effect van een job marketing campagne is de Talent pool die hiermee wordt gecreëerd. Ook maanden na de campagne kun je putten uit een pool van geïnteresseerde kandidaten die toen niet beschikbaar waren, maar nu misschien wel.
Succesvol werven met Live Recruitment Webinar en Job Marketing?
Kom in contact met de beste kandidaten
Jullie verhaal op een andere manier vertellen?
Landingspagina
Een visueel aantrekkelijke en SEO geoptimaliseerde vacature landingspagina spreekt meer tot de verbeelding, wordt beter gevonden in Google en verhoogt het aantal sollicitaties.
Podcastvacature
Bijna niets werkt beter dan jullie verhaal direct te horen van de directeur, manager en medewerkers. Een Podcastvacature is een geweldig instrument om jullie verhaal te vertellen.
Werkenbij video
Jullie bedrijf en de vacature in alle kleuren gevisualiseerd. De visuele vacature is een toegewijde landingspagina met foto’s, video’s, wervende teksten en interviews van medewerkers.
Vragen over het Live Recruitment Webinar en Recruitment Center?
Recruitment Center heeft vestigingen in heel Nederland. De hoofdkantoren vind je in:
Gratis wervingsadvies
Vragen over kandidaten werven via een Podcastvacature
Hier vind je antwoord op vragen over personeel werven via Facebook en Instagram. Staat jouw specifieke vraag er niet bij? Vul dan het contactformulier in.
Vragen?
FAQ's
Job Marketing
Welke vacatures zijn geschikt voor werven via Facebook of Instagram?
Facebook en Instagram campagne is uitermate geschikt voor vacatures waarbij de kandidaten niet op LinkedIn actief zijn. Denk hierbij aan een docent, logistiek medewerker, tandarts, medisch specialist of chauffeur. Een LinkedIn profiel hebben zij misschien wel, maar een groot deel bekijkt niet regelmatig de feed of berichten. Een post of bericht zal hun daarom niet snel bereiken.
Facebook en Instagram campagne leent zich voor wanneer veel kandidaten gezocht worden voor eenzelfde vacature.
Met 10,4 miljoen Facebook gebruikers in Nederland en 5,6 miljoen op Instagram is werven via deze kanalen is daarom bijzonder effectief.
Hoe bereiken jullie ook de latent werkzoekenden voor mijn vacature?
Mensen die actief op zoek zijn naar een nieuwe baan maken gebruik van vacaturebanken zoals Indeed, Monsterboard, Nationale Vacaturebank en LinkedIn. Deze groep werkzoekenden is ongeveer 12% van de arbeidsmarkt. Een latent werkzoekende is niet actief op zoek en zal een vacature geplaatst op een vacaturebank niet zien.
Volgens marketingfacts telt Nederland 10,4 miljoen gebruikers op Facebook en 5,6 miljoen op Instagram. Door een pakkende vacature advertentie regelmatig terug te laten komen in de feed van specifieke Facebook en Instagram gebruikers is het bereik aanzienlijk groter.
Wat doet Recruitment Center?
Onze Campagne Managers hebben ruim 7 jaar ervaring met social media recruitment. Zij exact met teksten en visuals (foto’s, video’s of animaties) de juiste kandidaten in beweging krijgen.
Recruitment Center verzorgt de campagne van A tot Z. Voor de campagne hebben we natuurlijk beeldmateriaal nodig zoals afbeeldingen en een werkbij video. Als jullie die niet kunnen aanleveren, sturen wij een foto/videograaf langs. Deze kosten zijn additioneel.