Recruitment strategie in 2021

Slim personeel werven

Na de wendingen van 2020 is het opbouwen van een solide wervingsstrategie voor 2021 een topprioriteit om een sterke comeback na de altijd aanwezige en hard toeslaande COVID-19 pandemie te garanderen. Tijdens de recente brainstorm van Recruitment Centerwerd onderzocht hoe een goede verstandhouding met kandidaten in een virtuele wereld kan worden gehandhaafd, waarom organisaties de extraatjes die zij bieden moeten heroverwegen en waarom creatieve sourcing de sleutel is.

 

Sourcen van talent

Een meer proactieve aanpak is vereist bij het sourcen van toptalent. De huidige arbeidsmarkt maakt het moeilijk te voorspellen, dus je moet voorbereid zijn.

Het is belangrijk om het juiste talent te vinden via zinvolle connecties binnen uw talentpijplijn – vandaag en in de komende maanden.

 

Wat nodig is

Kies voor een gediversifieerde benadering van pipelining en richt uw employee value proposition (EVP) en wervingsmarketing op het toevoegen van waarde en het bevorderen van betrokkenheid. Wat betekent dit? Zorgt dat je mensen direct benaderd, net als het slim werven concept van Recruitment Centergeeft dit het beste resultaat.

 

Cultuur probleem

Bedrijven worstelen met het verwoorden van hun cultuur via virtuele werving. Voormalige extraatjes voor werknemers, zoals lunches met catering en lidmaatschap van een fitnesscentrum, zijn niet langer een verkoopargument.

Employment branding moet de culturele verschuivingen op de werkvloer dekken om kandidaten aan te trekken, talent te behouden en een gezonde betrokkenheid te behouden. Enig idee hoe je de juiste recruitment strategie opzet? Denk eens aan een recruitment advies bureau.

 

Bind medewerkers

Omdat traditionele in-house extraatjes ontbreken in een virtuele omgeving, is het opleiden van werknemers en het bieden van ontwikkelingsmogelijkheden belangrijker dan ooit voor een ondersteunende, bevredigende werkomgeving. Wees bereid om werknemers op te leiden, gevarieerd werk aan te bieden, interne mobiliteitsprogramma’s op te zetten en mogelijkheden voor permanente educatie te bieden – of loop het risico dat u ze kwijtraakt.

Lees hier meer over waarom talentpijplijnen essentieel zijn voor het vinden van topkandidaten.

 

Laten zien, niet vertellen

Hoe bedrijven informatie delen en welke informatie ze zouden moeten delen om talent aan te trekken, is geëvolueerd.

Afgezien van salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden is het nu een vereiste om op te vallen door opmerkelijke filantropische en duurzaamheidsinspanningen in de schijnwerpers te zetten.

Een bedrijfsbrede inspanning om door werknemers gegenereerde content te delen die de unique selling points van uw bedrijf uitdraagt, zal het aantrekken van toptalent vergemakkelijken. Met de gecombineerde inspanning van talentacquisitieprofessionals die netwerken en delen, bescheiden leiderschap en inspanningen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen, zult u de juiste mensen aantrekken.

 

Meer technologie lost wervingsproblemen niet op

Wat we hoorden: Technologie helpt recruiters door kandidaten te schiften, maar staat niet gelijk aan een instant oplossing voor het wervingsproces, noch functioneert het als een levensvatbare vervanging voor menselijke interactie.

Oudere applicant tracking systemen (ATS) zijn er niet in geslaagd recruiters in staat te stellen een betekenisvolle relatie met kandidaten op te bouwen.

Wat is nodig: Technologie moet worden gebruikt als een hulpmiddel om recruitment efficiënter te maken – niet andersom. Door een deel van het repetitieve werk bij het screenen van kandidaten uit handen te nemen, kunnen recruiters hun mankracht richten op het opbouwen van een band met kandidaten door middel van kwaliteitsgesprekken en informatieve nurture campagnes, wat resulteert in betere aanwervingen.Via recruitment marketing kan je wel een bredere pool met kandidaten bereiken. Dit doen wij oa via facebook campagnes gerichte op de doelgroep.

 

Flexibiliteit in werven

Niet alleen vaste werknemers in loondienst, maar ook interim en zzp- ersworden met uitdagingen geconfronteerd door een gebrek aan flexibiliteit in verloning en voordelen voor dit segment van werknemers.

Het creëren van meer inclusieve betalingsopties en voordelen – inclusief gezondheidsvoordelen voor zzp-ers- is een manier om concurrerend te blijven in de huidige omgeving.

Wees niet bang om een zzp-er te omarmen. Verken opties om dit segment van werknemers aan te trekken door hun motivatoren te begrijpen en hen op deze manier te stimuleren. Dit omvat planning, locatie en payroll (met inbegrip van loonfrequentie overwegingen, zoals wekelijkse looncheques).

Begin nu met het plannen van jouw wervingsstrategie

Het plannen van uw talentstrategie – voor vandaag en morgen – is van het grootste belang op weg naar de toekomst. Eén ding is zeker: deze gesprekken rond rekrutering zullen blijven naklinken naarmate de bedrijfsvereisten verschuiven in deze nieuwe manier van werken. Met de juiste tools en proactieve strategieën en partnerschappen hebben organisaties kansen om sterker dan ooit te voorschijn te komen.

Behoefte om jouw recruitment strategie opnieuw in te richten? Neem dan contact op.

Deel dit bericht:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp
recruitment strategie 2021
Luc de Boer

Luc de Boer

Luc de Boer is recruiter bij Recruitment Center. Luc wordt vaak ingezet als tijdelijke recruiter bij organisaties met veel vacatures. Daarnaast schrijft hij graag over de dynamische wereld van werving en selectie.

Vrijblijvend advies over jouw recruitment vraagstuk? Plan een teams meeting.

Vragen?

Contact

Recruitment Center heeft vestigingen in heel Nederland. De hoofdkantoren vind je in:

Keep in Touch

Vragen?

Vul het contactformulier in of bel: 085-7602390

Jouw vacature

Snel ingevuld

Recruitment Center kijkt naar jouw recruitment behoefte. Voor elke vraag bieden wij een passende oplossing. Of je snel een vacature wilt invullen via slim werven, strategisch een talentpool wilt bouwen of een interim oplossing zoekt. Wij bieden een oplossing op maat.